Αντιμετώπιση κατάθλιψης

Κανονικό
Για να αντιμετωπιστεί η κατάθλιψη χρειάζονται πράξεις. Το άτομο που εμφανίζει συμπτώματα κατάθλιψης θα πρέπει να είναι αποφασισμένο ότι θα αλλάξει τον τρόπο ζωής του. Τα συμπτώματα της κατάθλιψης συνήθως δεν εξαφανίζονται μόνα τους, για να ξεπεραστεί η κατάθλιψη πρέπει να γίνουν συνειδητές ενέργειες.
 
Μικρές αλλαγές είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθούν στα πρώτα στάδια της προσπάθειας αυτής. Το άτομο με κατάθλιψη συνήθως δεν έχει ενέργεια αλλά ούτε όρεξη να κάνει τίποτα. Για αυτό θα πρέπει να “πιέσει″ κατά κάποιο τρόπο τον εαυτό του για να ασχοληθεί με κάτι που το ενδιαφέρει έστω και λίγο. Τα βήματα των αλλαγών πρέπει να είναι μικρά και να αυξάνονται προοδευτικά έτσι ώστε η προσπάθεια αυτή να μην είναι πιεστική.
 

Ο καθορισμός μικρών στόχων είναι πολύ βοηθητικός για να ξεκινήσει να πραγματοποιηθεί κάποια ενέργεια. Αρχικά μπορεί να οριστούν δραστηριότητες που ευχαριστούν το άτομο όπως για παράδειγμα ένας περίπατος στη φύση, διάβασμα ενός βιβλίου, μουσική, αθλητισμός κτλ. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να εφαρμόζονται καθημερινά ακόμα και εάν δεν υπάρχει και πολλή όρεξη. Σιγά σιγά και με την επανάληψη η διάθεση του ατόμου θα βελτιωθεί. Επίσης ο εντοπισμός μικρών έστω στιγμών ευχαρίστησης και απόλαυσης θα πρέπει να γίνεται συνειδητά στο αρχικό αυτό στάδιο.

Στη συνέχεια οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να γίνονται με στόχο την προσωπική βελτίωση του ατόμου όπως για παράδειγμα η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, μιας αθλητικής δραστηριότητας, η ενασχόληση με την τέχνη (ζωγραφική, φωτογραφία), το γράψιμο κτλ. Η ικανοποίηση από τέτοιες δραστηριότητες είναι πάντα μεγάλη κάτι που λείπει από τα καταθλιπτικά άτομα.

Πολύ σημαντικό ρόλο στη διάθεση παίζουν οι κοινωνικές επαφές. Η καλλιέργεια σχέσεων μπορεί να βοηθήσει σην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Κάποια από τα συμπτώματα της κατάθλιψης είναι το κλείσιμο στον εαυτό, η απομόνωση και η αντικοινωνικότητά, όμως η υποστήριξη από άλλα άτομα είναι πολύ βοηθητική στο να ξεπεραστούν τα συμπτώματα αυτά. Το άτομο με κατάθλιψη μπορεί να αισθάνεται ντροπή, εξάντληση ή ακόμα και ενοχές όμως πρέπει να προσδιορίσει ότι για όλα αυτά ευθύνεται η καταθλιπτική διάθεση. Τα περισσότερα άτομα του στενού περιβάλλοντος θα έκαναν τα πάντα για να βοηθήσουν. Η συζήτηση για τα συναισθήματα θα βοηθήσει να γίνει κατανοητή η διάθεση και συγχρόνως θα ανακουφίσει το καταθλιπτικό άτομο

Έχει αποδειχτεί ότι η άσκηση συντελεί στην βελτίωση της διάθεσης. Πολλές έρευνες αναφέρουν ότι η συχνή άσκηση επιδρά στον οργανισμό όπως τα αντικαταθλιπτικά, αυξάνοντας τους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο, αυξάνοντας τις ενδορφίνες, μειώνοντας το άγχος και την σωματική ένταση. Η ενασχόληση με την άσκηση μπορεί να φαίνεται βουνό σε κάποιο καταθλιπτικό Ο σκοπός και σε αυτή την περίπτωση είναι να γίνει η αρχή, ίσως τον πρώτο καιρό εφαρμοστεί χωρίς να υπάρχει η διάθεση αλλά σταδιακά τα οφέλη απο την άσκηση θα βγουν στην επιφάνεια.

Η καλή διατροφή και η σταθερότητα και ο προγραμματισμός στα γεύματα παίζουν και αυτά ρόλο στην διατήρηση καλής ψυχικής διάθεσης. Επίσης η υιοθέτηση υγιεινών συμπεριφορών είναι βοηθητική στο να ξεπεραστούν τα συμπτώματα κατάθλιψης. Η υγιεινή συμπεριφορά μπορεί να αποτελέσει στόχο του ατόμου για προσωπική βελτίωση.

Η αλλαγή των αρνητικών σκέψεων  μπορεί να πραγματοποιηθεί με μελέτη και παρατήρηση των αρνητικών σκέψεων και των συμπεριφορών Η αναγνώριση του αρνητικού τρόπου σκέψης θα βοηθήσει στην σταδιακή αλλαγή σε θετικό τρόπο σκέψης. Η καταγραφή των σκέψεων αυτών μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό τους αλλά και στον προσδιορισμό της συχνότητάς τους. Όσο πιο σοβαρά είναι τα επίπεδα κατάθλιψης τόσο δυσκολεύει η παρατήρηση των συμπτωμάτων, διότι ένα καταθλιπτικό άτομο βλέπει στα πάντα αρνητικό νόημα. Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι όταν τα βλέπουμε όλα μαύρα δεν είμαστε σε θέση να λαμβάνουμε σημαντικές αποφάσεις. Επίσης τις περιόδους αυτές δεν χρειάζεται να έχουμε υψηλές απαιτήσεις απο τον εαυτό μας.

Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία αλλά και την ευχαρίστηση απο τη ζωή. Τα συναισθήματα πολλές φορές είναι τόσο ισχυρά που μπορούν να επηρεάζουν και να κατευθύνουν σκέψεις και συμπεριφορές. Όταν έχουμε επίγνωση των συναισθημάτων και μπορούμε να τα ελέγξουμε είμαστε και πιο ανθεκτικοί. Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης μας βοηθάει να παραμένουμε σταθεροί στους στόχους μας, να είμαστε ευέλικτοι και να παραμένουμε δημιουργικοί στις καλές αλλά και στις καλές στιγμές. 

Εάν οι αρνητικές σκέψεις μας επηρεάζουν την καθημερινότητα το να ζητήσουμε βοήθεια απο κάποιο ειδικό μπορεί να μας βγάλει απο τη “δύσκολη” κατάσταση πιο γρήγορα. Όσο αφήνουμε τα συμπτώματα της κατάθλιψης ανεξέλεγκτα τόσο πιο δύσκολα θα μπορέσουμε να τα ξεπεράσουμε.
 
Σχετικά άρθρα στην κατηγορία κατάθλιψη
  
 
About these ads

22 thoughts on “Αντιμετώπιση κατάθλιψης

  1. μπορεις καποιος να μου πει αν εισαι εγκυος μπορεις να παρεις αντικαταθλιπτικα?εστω ελαφρια?αν και εφοσον χρειαστει.

  2. Μπορεί να συγχέουμε την κατάθλιψη με μια περίοδο κακής διάθεσης και άγχους, για μια συγκεκριμένη υποχρέωση την οποία αναβάλλουμε , και αυτή η κακοδιαθεσία μπορεί να περάσει; Ποια είναι τα όρια; Πάντως η γυμναστική -το περπάτημα – έχει άμεσα αποτελέσματα!

  3. οταν εχεις καταθλιψη σου κανει περισσοτερο κακο να μενεις μονος σου τελειως για 7 ωρες τη μερα? χωρις να εχεις καπιον να μιλισεις?

    • οχι.προτιμοτερο ειναι να πηγαινεις σε καποιο ατομο του στενου οικογενειακου η φιλικου κυκλου και να πεις τον πονο σου,μετα αισθανεσαι καποια ανακουφιση

  4. geia sas.exo edo kai 5 mines pou exo polli asximi diathesi sinexos..
    skeftomai diafora asxima pragmata,ta vlepo ola arnitka..
    xerei kaneis kana kalo antikatathliptiko?

    • Καλυτερα να απευθυνθεις σε ειδικο γτ δεν μπορεις απο μονη σου να εισαι σιγουρη για το σωστο αντικαταθλιπτικο και τις παρενεργειες του

  5. καλησπέρα,
    ονομάζομαι Ξένια και θα ήθελα βοήθεια σχετικά με την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.Έχω στο κοντινό μου οικογενειακό περιβάλλον άτομο που πάσχει απο κατάθλιψη και αγχώδη διαταράχη. Παρακολουθείτε απο ειδικό γιατρό 1 φορά την εβδομάδα και με την χορηγεία καποιων χαπιών. Το άτομο αυτό όμως πέραν του ότι έχει ηρεμήσει απο τα ξεσπάσματα που είχε,πλέον δεν ασχολείτε με τίποτα άλλο. πηγαίνει στην δουλειά, γυρνάει τρώει και μετά κοιμάται ή βλέπει τηλεόραση. Είναι έτσι κανα 2 βδομάδες. Μπορεί μην είναι αρκετό χρονικό διάστημα αλλά δεν ξέρω πως να αντεξέλθω ώστε να μπορέσω να βοηθήσω.Θα ήθελα να με βοηθήσετε έτσι ώστε να μπορέσω και εγώ να βοηθήσω σχετικά με το θέμα που σας ανέφερα…περιμένω όσο τον δυνατόν συντομότερα νέα σας. ευχαριστώ για τον χρόνο…

    • Iσως αυτα που γραφει παραπανω να βοηθουσαν δηλαδη να τον/την πεισεις να κανετε δραστηριοτητες μαζι, να βγειτε εξω, να πατε βολτα, να κανετε ψωνια, να συζητησετε και να του δημιουργησεις την εντυπωση οτι εισαι διατεθειμενη να τον/την ακουσεις και να τον/την βοηθησεις πραγματικα. Εγω αυτο πιστευω, δεν ξερω αν σε βοηθησα.

  6. αισθάνομαι θλιμμένη, στενοχωρημένη, άκεφη, απογοητευμένη.
    συγκινουμε εύκολα, αναλύομαι σε λυγμούς με ασήμαντα ερεθίσματα
    Δυσκολεύομαι να κοιμηθω, ο ύπνος είναι διακεκομμένος και ξυπνάω πολύ νωρίς το πρωί, νιώθοντας υπερβολικά κουρασμένη.
    Ειναι κατάθλιψη?

    • Ειναι αυτα σιγουρα συμπωματα της καταθλιψης γιατι τα εχω κι εγω :) Μαλλον πρεπει να απευθυνθεις σε ειδικο για την αντιμετωπιση αυτων των συμπτωματων

  7. Γεια σας..Είμαι 26 χρονών και έχω σίγουρα καταθλιπτικά συμπτώματα εδώ και αρκετούς μήνες. Όλα αυτά τα ξεσπάσματα, η αντικοινωνικότητα, οι άσχημες σκέψεις για όλα, η απραγία, τα νεύρα και τα ξαφνικά κλάματα με το παραμικρό, έγιναν η αιτία μόλις πριν λίγες μέρες να με χωρίσει και το αγόρι μου. Ξέρω τι πρέπει να κάνω για να βγω σιγά σιγά απ την κατάσταση που είμαι αλλά δεν μπορώ. Και κυρίως, συνήθως όλα αυτά που σκέφτομαι και προγραμματίζω να κάνω-πω (που ξέρω ότι είναι τα σωστά κι αυτά που πρέπει να γίνουν), πηγαίνουν στραβά και καταλήγω να κάνω συνέχεια τα ίδια. Θέλω πραγματικά ν αλλάξω και να ξαναφτιάξω τη σχέση μου -αν δεν έχει οριστικά χαθεί- αλλά τόσο καιρό που προσπαθώ δεν έχω αποτέλεσμα. Φοβάμαι και δεν θέλω να πάρω αντικαταθλιπτικά και δεν υπάρχουν λεφτά για συνεδρίες οπότε μάλλον είμαι σ’ αδιέξοδο;;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s