Έλεγχος άγχους

Standard

 

 

 

 

 

 

Το άγχος εκφράζει την αντίδραση του ατόμου μπροστά σε ένα κίνδυνο, ο κίνδυνος μπορεί να είναι πραγματική απειλή (φόβος)να είναι αβεβαιότητα για κάποιο αποτέλεσμα (άγχος ) ή ψυχολογική πίεση (στρες). Για την αντιμετώπιση του άγχους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω:

1. Αναγνώριση των συμπτωμάτων

    • Σωματικά όπως ταχυκαρδία, τρέμουλο, αύξηση ρυθμού αναπνοής, στομαχικές διαταραχές και εφίδρωση,
    • Ψυχολογικά όπως ανησυχία, ανικανότητα συγκέντρωσης, σύγχυση και αρνητικές σκέψεις
    • Αλλαγές στη συμπεριφορά όπως γρήγορη ή αργή ομιλία, δάγκωμα των νυχιών, γρήγορες κινήσεις των ποδιών και σύσπαση μυών

    2. Έλεγχος στις σκέψεις μας,

    • Παρατηρούμε ποιες σκέψεις μας προκαλούν άγχος
    • Παρατηρούμε ποιες σκέψεις προκαλεί το άγχος
    • Παρατηρούμε τη σύνδεση που έχουμε κάνει μεταξύ των σκέψεων και των συναισθημάτων
    • Συνειδητοποιούμε ότι οι σκέψεις επηρεάζουν το σώμα μας και το σώμα μας τις σκέψεις μας
    • Παρατηρούμε ποιες συγκεκριμένες στιγμές παρουσιάζουμε πιο έντονα συμπτώματα και είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό
    • Προσπαθούμε να παρέμβουμε στις σκέψεις αυτές πριν δημιουργηθούν
    • Προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές
    • Προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τις αρνητικές προσδοκίες με θετικές

    3. Χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης

    • Τεχνικές αναπνοής, πχ. 4 δευτερόλεπτα εισπνοή, 8 δευτερόλεπτα εκπνοή
    • Προοδευτική χαλάρωση των μυών. Με την τεχνική αυτή εξασκούμαστε στην ένταση και την χαλάρωση των μυών.
    • Τεχνική βιοανατροφοδότησης, πραγματοποιείται με την παρατήρηση των συμπτωμάτων του άγχους
    • Αυτογενής εξάσκηση, πραγματοποιείται με τη συγκέντρωση της προσοχής σε σωματικές παρατηρήσεις, στο βάρος του σώματος, στη θερμότητα, στους σφυγμούς , στην αναπνοή

    4. Γυμναζόμαστε , καλύτερα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση του άγχους έχουμε όταν:

    • Η άσκηση είναι αερόβια (τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο)
    • Η διάρκεια του προγράμματος είναι το ελάχιστο 10 -15 εβδομάδων

    2 σκέψεις σχετικά με το “Έλεγχος άγχους

    1. geia s lina dn xerw anhwnomai polu auto, to epa8a mia mera otan piga na halarwsw kai ipia ena tsigaro kai meta apo ligi wra me epiase to tremoulo kai piga sto ESY dn me vrikan kati meta me ekanan eisagwgi se nosokomeio opou ekana oles tis exetaseis kai dn m vrikan tpt ….alla twra ehw ola auta ta sumptwmata pou grafeis apo to prwto mehri kai to teleutaio .kai dn xerw paw na trela8w nomizw oti kati 8a pa8ei i kardia m kai etsi me pianei i krisi panikou ,dn xerw pws na to xeperasw auto eheis kati upopsi s..euharisto polu

    2. τα ίδια συμπτώματα εντάσονται κ σε εκείνο το πλαίσιο όπου το άγχος προέρχεται απο στενάχωρες σκέψεις η ανάρμοστα πτωτική ψυχολόγια από συναισθηματικά αίτια ???
      κατι τετοιο ανήκει σε αυτή τη κατηγορια η στη κατάθλιψη ???
      για παράδειγμα έχω αυτά τα συμπτωματα , συν τη τάση να νιωθω έτοιμη να κλαίω ?
      αυτό ειναι στη φάση κατάθλιψης η απλή έκκρηξη άγχους κ πίεσης συναισθημάτων κ αβέβαιων καταστάσεων ?

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s