Αντιμετώπιση άγχους

Το άγχος εκφράζει την αντίδραση του ατόμου μπροστά σε ένα κίνδυνο, ο κίνδυνος μπορεί να είναι πραγματική απειλή (φόβος)να είναι αβεβαιότητα για κάποιο αποτέλεσμα (άγχος ) ή ψυχολογική πίεση (στρες). Για την αντιμετώπιση του άγχους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω:

 

1. Αναγνώριση των συμπτωμάτων

  • Σωματικά όπως ταχυκαρδία, τρέμουλο, αύξηση ρυθμού αναπνοής, στομαχικές διαταραχές και εφίδρωση,
  • Ψυχολογικά όπως ανησυχία, ανικανότητα συγκέντρωσης, σύγχυση και αρνητικές σκέψεις
  • Αλλαγές στη συμπεριφορά όπως γρήγορη ή αργή ομιλία, δάγκωμα των νυχιών, γρήγορες κινήσεις των ποδιών και σύσπαση μυών

2. Έλεγχος στις σκέψεις μας,

  • Παρατηρούμε ποιες σκέψεις μας προκαλούν άγχος
  • Παρατηρούμε ποιες σκέψεις προκαλεί το άγχος
  • Παρατηρούμε τη σύνδεση που έχουμε κάνει μεταξύ των σκέψεων και των συναισθημάτων
  • Συνειδητοποιούμε ότι οι σκέψεις επηρεάζουν το σώμα μας και το σώμα μας τις σκέψεις μας
  • Παρατηρούμε ποιες συγκεκριμένες στιγμές παρουσιάζουμε πιο έντονα συμπτώματα και είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό
  • Προσπαθούμε να παρέμβουμε στις σκέψεις αυτές πριν δημιουργηθούν
  • Προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές
  • Προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τις αρνητικές προσδοκίες με θετικές

3. Χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης

  • Τεχνικές αναπνοής, πχ. 4 δευτερόλεπτα εισπνοή, 8 δευτερόλεπτα εκπνοή
  • Προοδευτική χαλάρωση των μυών. Με την τεχνική αυτή εξασκούμαστε στην ένταση και την χαλάρωση των μυών.
  • Τεχνική βιοανατροφοδότησης, πραγματοποιείται με την παρατήρηση των συμπτωμάτων του άγχους
  • Αυτογενής εξάσκηση, πραγματοποιείται με τη συγκέντρωση της προσοχής σε σωματικές παρατηρήσεις, στο βάρος του σώματος, στη θερμότητα, στους σφυγμούς , στην αναπνοή

4. Γυμναζόμαστε , καλύτερα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση του άγχους έχουμε όταν:

  • Η άσκηση είναι αερόβια (τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο)
  • Η διάρκεια του προγράμματος είναι το ελάχιστο 10 -15 εβδομάδων

20 σκέψεις σχετικά με το “Αντιμετώπιση άγχους

  1. ΕΚΑΝΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΝΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟ Κ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΘΑΙΝΩ ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΑΝΙΚΟΥ.ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΩ?

  2. kalipsera eimai 22 xronon k tous teleutaious 9 mines me exei kataklisei to anxos logo ipsilon apaitiseon me tin sxoli m k exo perasei megali piesi anxos k stres k tis teleutaies 10 meres zalizomai (otan perpatao sinithos) k exo entones taxikardies k skeftomai sinexeia oti exo kati sovaro stin igeia m..omos i logiki m m leei oti auto ofeileitai sto anxos..einai simptomata anxous i kati anisixitiko?k pote tha stamatisoun?

    • Geia s file m xristo k egw exw akrivos to idio provlima me sena me mikres diafores oxi sxoli alla genika kai niothw ena sfi3umo sto sth8os m kai den mporw na anasanw kala m fenetai oti ola einai mesa sto mualo mas 🙂

    • geia sou eimai 25 etwn k antimetopisw to idio se xeiroterh fash sto xeri mas einai na stamathsoun ola auta monoi mas prepei na voithisoume ton euato mas pistepse ston euato sou

  3. Καλησπέρα είμαι κ εγώ ένα απο τα θύματα του άγχους, απο τη στιγμή που ανοιξε ο ασκός του αιόλου κάθε φορά που αγχόνομαι μου μπαίνει και η αμφιβολία οτι κάτι έχω…νομίζω ότι όλο έχει να κάνει με τη φάση της ζωής που περνάμε…η καθημερινή πίεση είναι αυτό που μας τρώει…το θέμα είναι ότι αν μπείς σε αυτό το τρυπάκι το μυαλό δεν ξεκολλάει απο κει…

  4. geia sas paidia kai egw eimai ena apo ta thimata tou axous …prin 2 mines mou eixe simvei ksafnika nomiza tha pethanw…pigena kathe fora stous giatrous oloi mou vgazane kathara apotelesmata…egw omws eniotha pos kati simvenei me tin ugeia mou….mexri pou ena giatros vrethike na mou eksigiseis ti akrivos mou simveni …kai nai lipon eitane to axos…apo totes to adimetopizw thetika molis erxete na me pniksi to axos ton kalodexome 🙂 egw eixa poli sovaro provlima eixa ola sxedon ta siptomata apo tremoulo mexri taxikardies edones pou dn stamatousane meres anagoules ola ta eixa…elega stin mitera mou tha pethanw kane kati kiomos dn pethana …kai dn mpika stin diadikasi oute farmaka na parw ..ithela na to adipetopisw moni mou me ton eauto mou …kai twra taxw kataaferei se poli kalo va8mo apla niotho mono oti dn mporo na anasanw poli kala omws me vathies anases eimai kalitera…giauto paidia min axoneste giatipota pos mpori na sas simvei ….exei ginei toso sixno fenome pia pou einai mia sini8ia kai auto…na thimaste i zwi einai wreaaa dn tha mas xalasei tin diathesi ena axos pou erxete sta kala kathoumenaa….auta apo menaa 🙂

    • indianka ta les etsi k zileuw varethika den antexw egw olo m to agxos einai tostomaxi m an faw fovamai oti tha me piraxei eidika to vradu
      mne pianoun oi krisoyles m porospathw na skeftomai logika k etsi iremw ligo oti xes uparxoun polu sovara provlimata pou exoun oi an8trwpi kosmos paithenei o karkinos therizei k eimaste kala k tha mas katastrepsei ena agxos
      alla auto to agxos kouvalaei polles arrwsties xtupaei pantou makarib olos o kosmos na itane kala alla dustixws den ginete elpizw ola na perasoun

  5. Γεια σας ειμαι 15 ετων και δεν αντεχω αλλο τοσο πολυ ανχως εχω εμετοφοβια και δεν ξερω πως να την αντιμετοπισω.Ανχονομαι καθε φορα που τρωω ην ωρα της χονευσης μολις χονεψω ξαφνικα χαλαρωνο
    Μπορει κανεις να με βοηθηση ειλικρινα χρειαζομαι βοηθεια.
    ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΣΩ ΤΗΝ ΕΜΕΤΟΦΟΒΙΑ?
    Ευχαρηστω

    • Γεια σου Γιαννη, φιλε μου αστα να πανε εγω ειμαι 29 και εχω το ιδιο προβλημα με σενα η μονη λυση οσο και αν σου φανει παραλογο ειναι ψυχολογος οχι οτι εχω παει, αλλα αν παμε στο μελλον ισως μασ πει 5 πραματα και το παλεψουμε καπως.. τι να πω ειναι ξενερωμα παντως και γω αποφευγω να τρωω βραδυ γενικα χαλαρωνω παλι οταν αρχιζω και ξαναπειναω σε καταλαβαινω απολυτα,. Κουραγιο.

      • Και γω μια απο τα ίδια. Ειμαι 33 και ακομα δεν εχω καταφέρει να βρω λύση. Κανω ακριβώς οτι κανεις και Συ

  6. Γειά σας.Είμαι 18 ετών και αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα με το άγχος μου.Πάντα ήμουν αγχώδης αλλά πέρυσι – στην τρίτη λυκείου – τα πράγματα χειροτέρεψαν..Στόχος μου ήταν να περάσω σε μια υψηλόβαθμη σχολή και η πίεση ήταν μεγάλη.Ήξερα ότι με το να αγχώνομαι μόνο χειρότερα θα μπορούσαν να γίνουν τα πράγματα αλλά μου ήταν αδύνατον να το αντιμετωπίσω.Πάντα τα καταφερνα πολύ καλά αλλά πέρυσι το άγχος μου θόλωνε το μυαλό και δεν μπορούσα να ελέγχω τις σκέψεις μου.Τελικά το άγχος με χτύπησε όπως φοβόμουν. Όχι απλώς δεν πέρασα στην σχολή που ήθελα αλλά μέχρι και σήμερα δεν έχω καταφέρει να ξεπεράσω την αποτυχία μου.Είπα πολλές φορές στον εαυτό μου να ξαναδώσω και όλες οι συνθήκες για μια δεύτερη ευκαιρία ήταν ευνο’ι’κές.Οι περισσότεροι μου έλεγαν να μην συμβιβαστώ με μία αποτυχία (καθώς ήμουν ιδιαίτερα καλή).Για λόγους όμως που ούτε εγώ γνωρίζω συνεχώς το ανέβαλα (δεν έπαιρνα την απόφαση να ξεκινήσω φροντιστήριο) με αποτέλεσμα τώρα να μην υπάρχει πια χρόνος να προετοιμαστώ για τις επόμενες πανελλήνιες.Το άγχος συνεχίζει να με κυριεύει και συνεχώς έχω ενοχές που δεν έδρασα αποφασιστικά και συμβιβάστηκα με την σχολή που πέρασα.Το ίδιο μου το μυαλό με πνίγει.Βρίσκομα σε ένα μεγάλο αδιέξοδο.Με πνίγουν οι ενοχές καθως πιστεύω πως αν είχα αρχίσει έγκαιρα φροντιστήριο θα πετύχαινα σίγουρα με την 2η φορά.Νιώθω ότι αδικήθηκα γιατί μπορούσα να φτάσω πιο ψηλά. Το χειρότερο όμως είναι ότι συνεχίζω να έχω άγχος και κακές σκέψεις που μου δημιουργούν τύψεις και μου τρώνε τα σωθικά.Δεν μπορώ να ευχαριστηθώ τίποτα πια από την καθημερινή μου ζωή και αποπάνω προκαλείται πρόβλημα στην υγεία μου (ταχυκαρδίες, σφίξιμο και πόνοι στο στήθος).Ευελπιστώ κάποια μέρα να ξυπνήσω και το άγχος μου να έχει εξαφανιστεί μαγικά.

  7. καλησπέρα…πρώτα απ΄όλα να σου υπενθιμίσω ότι είσαι πολύ νέα και έχεις όλη τη ζωή μπροστά σου ναα δώσεις και τρίτη κατ τέταρτη φορά εξετάσεις…ίσως η παύση αυτή σου κάνει και καλό, χαλάρωσε, μπρός στην υγεία τα υπόλοιπα δεν έχουν καμία σημασία.
    Bγες, βρές τους φίλους σου, ξεκίνα χαλαρλα τα μαθήματα σου και με χαλαρούς ρηθμούς μέχρι του χρόνου θα χεις κάνει την προαιτοιμασία σου, το να σου πω να μην αγχόνεσαι θα είναι άτοπο, γιατί πρώτα απ όλα θα πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι το αγχος σου, το μόνο που εχω να πω είναι οτι δεν χρειαζεται να νοιώθεις ενοχες..

  8. geia sas antimetwpizw k egw ena megalo provlima agxous. h alitheia einai oti egw k h parea mou kaname mia xrisi narkwtikwn soft min fadasteite tpt tragiko,apla g na anevoume ligo, se ena party k apo ekeinh tn hmera enw perasa kala epidi eixa zalistei polu me exei kataklisei ena polu megalo agxos. sthn arxh apla agxwnomoun thn 1h vdomada alla exw 3 meres p kathe vrady me pianei mia tash lipothymias k meta tremoulo k taxykardia. nomiza oti kati peiraxthke mesa mou apo ekeinh thn hmera alla meta syniditopoihsa oti mallon to prokalw egw epeidi exw agxwthei polu xwris kapoion idiaitero k polu sovaro logo… den thelw na paw se psyxologo arnoumai. pistevw oti prepei na elegxw to myalo mou k na to kseperasw monh mou etsi kathe fora pou me pianei krisi egw prospathw na skeftomai thetika k na apomakrinw k tn zalh k to tremoulo. den kserw an prattw swsta alla eimai akrivws 20 xronwn k nomizw oti prepei na prospathw monh mou. fysika den exw ksanaparei kati tetoio apo thn hmera p to epatha auto k prospathw mesa m na hremisw. einai polu asxhmes autes oi kriseis k sas katalavainw olous. egw pote den eeixa idiatero provlima agxous k auto me peirazei perissotero. mallon oloi prepei na xalarwsoume. elpizw na einai st myalo mou ola k na min exw ontws kati sovaro…

  9. Οταν παω στον οδντιατρο παθαινω κριση πανικου και δεν ξερω τι να κάνω !!!!! ειμα 13 χρονον και δεν ξερω τι να κανω !!!!!ΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ!!!!!

  10. καλησπέρα σε όλους είμαι 21 χρονών έχω πρόβλημα με την εμετοφοβία το έχω από μικρός ο πατέρας μου έπινε και είχε κάνει 2/3 φορές εμετό οχι μπροστά μου απλά έτυχε να τον ακούσω σε μικρή ηλικία 12/13 στα 14 άρχισε φοβόμουν πολύ να ακούω κάποιον να κάνει εμετό σιχαινόμουν επίσης μα πιο πολύ είχα θέμα με το να ακούω κάποιον να το κάνει.. θέλω να το ξεπεράσω δεν αντέχω πραγματικά 😦 με πιάνει άγχος αν τύχει να ακούσω τον φίλο μου η γενικά κάποιον και θέλω να φύγω απ’το σπίτι εκείνη την στιγμή τι μπορώ να κάνω? αν ξέρει κάποιος ας μου πει.. νιώθω άσχημα γι’αυτό

  11. ego eime26 kronon ke eko poli pisi sti dhulia njotho na katapiezome ke eko e ankos me eki katsterpsi pu dhen mporo na mino egkos ti prepi na kano mipos kriazome gjatro

  12. Για την περίπτωση της ΕΜΕΤΟΦΟΒΙΑΣ που διάβασα σε μερικά σχόλια πιο πάνω σίγουρα θα κάνει πολύ καλό ένας ψυχολόγος αν και ούτε κι εγώ έχω πάει(ακόμα).Αλλά πέρα από την στήριξη του ψυχολόγου ένας καλός τρόπος αντιμετώπισης για την ώρα που θα σε πιάσει αυτός ο «φόβος-σκέψη» είναι να ασχοληθείς με κάτι που σε κάνει να νιώσεις όμορφα και περνάει ευχάριστα ο χρόνος σου με αποτέλεσμα να ξεχαστείς..ξέρω πως δεν πιάνει πάντοτε με την πρώτη δοκιμή αλλά σίγουρα βοηθάει ώστε να βρεις το χρόνο να χαλαρώσεις και να ξεχαστείς στην τελική.Επειδή κι εγώ τυγχάνει να έχω αυτή την φοβία από μικρή ηλικία και την «κουβαλάω έως και σήμερα ακόμη…μπορώ να πω πως το περιορίζω όσο μπορώ έτσι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s