Πρωτεΐνη και ασκήσεις με βάρη

Νέα δεδομένα δείχνουν ότι η κατανάλωση διαφορετικών τύπων πρωτεΐνης μπορεί να έχει διαφορετικά διεγερτικά αποτελέσματα στο μέγεθος και πιθανόν στη διάρκεια της μυϊκής πρωτεϊνικής σύνθεσης που αυξάνει μετά τη λήψη τροφής , σημαντικός παράγοντας μετά από άσκηση με βάρη. Αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να οφείλεται στις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στα απαραίτητα αμινοξέα που συνθέτουν την πρωτεΐνη (σκορ αμινοξέων) και ο ρυθμός πέψης από τον οργανισμό.

Οι πρωτεΐνες γάλακτος και συγκεκριμένα η καζεΐνη και ο ορός του γάλακτος είναι υψηλού ποιοτικού επιπέδου και είναι αρκετά διαφορετικές όσον αφορά το ρυθμό πέψης και απορρόφησης. Νέα δεδομένα προτείνουν ότι ο ορός πρωτεΐνης είναι πιο ικανός να υποστηρίξει τη μυϊκή πρωτεϊνική σύνθεση απ’ότι οι πρωτεΐνες σόγιας, κάτι που μπορεί να εξηγήσει τη μεγαλύτερη ικανότητα της πρωτεΐνης ορού να υποστηρίξει μεγαλύτερο δίκτυο αύξησης μυϊκού ιστού σε ασκήσεις με βάρη. (The Journal American College Nutrition, August 2009)

Μεγάλος αριθμός στοιχείων προτείνουν ότι οι πρωτεΐνες από τα γαλακτοκομικά και συγκεκριμένα οι πρωτεΐνες ορού διεγείρουν την αύξηση της μυϊκής πρωτεϊνικής σύνθεσης, συμβάλουν σε αύξηση της μυϊκής μάζας όταν συνδυάζεται με χρόνια άσκηση με βάρη και, τουλάχιστον σε νεαρά άτομα, βελτιώνει την ανάρρωση έπειτα από ασκήσεις με βάρη. (Nutrition and Metabolism, London, June 2010)

Η λήψη πρωτεΐνης πέρα από τις ανάγκες που χρειάζεται καθημερινά ο οργανισμός, οδηγείται μεταβολικά σε σχηματισμό λίπους.

Ως ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης ορίζονται τα 1,2 γρ ανά κιλό σωματικού βάρους για όσους κάνουν ασκήσεις με βάρη. Η πρόσληψη αυτή βέβαια, διαφοροποιείται ανάλογα με το είδος της άσκησης, την ένταση και τη διάρκειά της καθώς ο ρυθμός πρωτεϊνικής σύνθεσης αλλάζει. Για τις πρωτεϊνικές σας ανάγκες να συμβουλεύεστε τους μόνο ειδικούς επιστήμονες και όχι εκείνους που αποσκοπούν απλά και μόνο στην προώθηση του εκάστοτε διατροφικού συμπληρώματος και την δόξα με αθέμιτα μέσα παραγκωνίζοντας την υγεία του αθλούμενου.

Μαρία Λουκάκη

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s