Διατροφή

Νέα εικόνα (35)

Το σώμα μου και η διατροφή

Ο οργανισμός μας για να διατηρηθεί στη ζωή, και για να μπορεί να κινείται, έχει ανάγκη από νερό και από πρόσληψη ενέργειας. Ο μεταβολικός ρυθμός σε ηρεμία είναι η ποσότητα ενέργειας που χρειαζόμαστε για να κρατηθούμε στη ζωή χωρίς να κινούμαστε (αναπνοή, λειτουργία καρδιάς, κτλ). Η ποσότητα αυτή είναι περίπου το 70% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνουμε. Επίσης όσες περισσότερες δραστηριότητες έχουμε, τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνουμε.

Η ποσότητα ενέργειας στον οργανισμό μετριέται με θερμίδες. Μια θερμίδα είναι η ενέργεια που απαιτείται για να αυξηθεί η θερμοκρασία 1γραμμαρίου  νερού κατά 1 βαθμό Κελσίου. Χίλιες θερμίδες αποτελούν 1  χιλιοθερμίδα (kcal), συνήθως όταν αναφέρουμε τη λέξη για τη διατροφή, Θερμίδα (με κεφαλαίο Θ) εννοούμε χιλιοθερμίδα

Έλεγχος σωματικού βάρους

Με τη διατροφή μας προσλαμβάνουμε θερμίδες ενώ με την άσκηση καίμε θερμίδες. Για να διατηρήσουμε σταθερό το βάρος μας θα πρέπει η ποσότητα ενέργειας που καταναλώνεται να είναι ίδια με την ποσότητα ενέργειας που προσλαμβάνεται.  Δηλαδή θα πρέπει να καίμε τον ίδιο αριθμό θερμίδων με αυτές που παίρνουμε. Όταν πραγματοποιείται αυτό τότε υπάρχει ισοζύγιο θερμίδων.

Οι θερμίδες που χρειαζόμαστε για να κρατηθούμε στη ζωή χωρίς τις καύσεις που πραγματοποιούμε αποτελεί το βασικό μεταβολισμό μας.  Ο μεταβολικός ρυθμός επηρεάζεται από ένα συνδυασμό παραγόντων όπως η καθημερινή φυσική δραστηριότητα και η διατροφή όπως θα δούμε και στη συνέχεια.

Η σύσταση του σώματός

Το σώμα μας αποτελείται από λίπος και από άλιπη σωματική μάζα που συνθέτουν το συνολικό βάρος του σώματος.  Η άλιπη μάζα περιλαμβάνει τα οστά, τους μύες,  το νερό και τους ιστούς. Το σωματικό λίπος αποτελείται από το σπλαχνικό λίπος το οποίο είναι το λίπος οργάνων  (όπως πνεύμονες, συκώτι αδένες κτλ) και το αποθηκευτικό λίπος.

Όταν παίρνουμε κιλά το λίπος συσσωρεύεται στον οργανισμό μας. Ο λιπώδης ιστός είναι οι αποθήκες λίπους του οργανισμού μας.  Όταν κάποιος καταναλώνει περισσότερη τροφή από όση χρειάζεται ο οργανισμός του τότε ο λιπώδης ιστός αυξάνεται.

Η μέτρηση του ποσοστού λίπους του σώματος μας βοηθάει να καταλάβουμε αν βρισκόμαστε σε φυσιολογικά επίπεδα ή όχι. Για να μετρήσουμε αντικειμενικά το ποσοστό λίπους στο σώμα μας υπάρχουν διάφορα όργανα τα οποία  ονομάζονται λιπομετρητές. Αν το ποσοστό λίπους βρίσκεται χαμηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα τότε το άτομο είναι λιποβαρές και αν βρίσκεται πάνω από τα φυσιολογικά επίπεδα τότε είναι παχύσαρκο.  Στους άντρες το φυσιολογικό ποσοστό λίπους κυμαίνεται από 15-25% και στις γυναίκες από 18-35% του συνολικού σωματικού βάρους.

Οι γυναίκες φυσιολογικά έχουν περισσότερο λίπος από τους άντρες. Ενώ με την ηλικία αυξάνεται το ποσοστό του σωματικού λίπους και στα δύο φύλα. Το υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους αυξάνει τον κίνδυνο για διάφορες ασθένειες όπως  διαβήτης,  υπέρταση, καρδιοπάθειες και το πολύ χαμηλό σωματικό λίπος διαταράσσει τις ορμονικές λειτουργίες των γυναικών.

Η κακή διατροφή, Αίτια της κακής διατροφής

Η κακή διατροφή μπορεί να οφείλεται σε:

®    Υπερβολική λήψη τροφής

®    Κακής ποιότητας διατροφή

®    Ελλιπή διατροφή

Ας αναρωτηθούμε…

  •    Γιατί τρώμε κάποιες  τροφές ενώ γνωρίζουμε ότι είναι βλαβερές;

……………..

Περισσότερα για την ψυχολογία αδυνατίσματος:

Εικόνα

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s