Αντιμετώπιση κατάθλιψης

 

Για να αντιμετωπιστεί η κατάθλιψη χρειάζονται πράξεις. Το άτομο που εμφανίζει συμπτώματα κατάθλιψης θα πρέπει να είναι αποφασισμένο ότι θα αλλάξει τον τρόπο ζωής του. Τα συμπτώματα της κατάθλιψης συνήθως δεν εξαφανίζονται μόνα τους, για να ξεπεραστεί η κατάθλιψη πρέπει να γίνουν συνειδητές ενέργειες.
Μικρές αλλαγές είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθούν στα πρώτα στάδια της προσπάθειας αυτής. Το άτομο με κατάθλιψη συνήθως δεν έχει ενέργεια αλλά ούτε όρεξη να κάνει τίποτα. Για αυτό θα πρέπει να “πιέσει″ κατά κάποιο τρόπο τον εαυτό του για να ασχοληθεί με κάτι που το ενδιαφέρει έστω και λίγο. Τα βήματα των αλλαγών πρέπει να είναι μικρά και να αυξάνονται προοδευτικά έτσι ώστε η προσπάθεια αυτή να μην είναι πιεστική.

Ο καθορισμός μικρών στόχων είναι πολύ βοηθητικός για να ξεκινήσει να πραγματοποιηθεί κάποια ενέργεια. Αρχικά μπορεί να οριστούν δραστηριότητες που ευχαριστούν το άτομο όπως για παράδειγμα ένας περίπατος στη φύση, διάβασμα ενός βιβλίου, μουσική, αθλητισμός κτλ. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να εφαρμόζονται καθημερινά ακόμα και εάν δεν υπάρχει και πολλή όρεξη. Σιγά σιγά και με την επανάληψη η διάθεση του ατόμου θα βελτιωθεί. Επίσης ο εντοπισμός μικρών έστω στιγμών ευχαρίστησης και απόλαυσης θα πρέπει να γίνεται συνειδητά στο αρχικό αυτό στάδιο.

Στη συνέχεια οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να γίνονται με στόχο την προσωπική βελτίωση του ατόμου όπως για παράδειγμα η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, μιας αθλητικής δραστηριότητας, η ενασχόληση με την τέχνη (ζωγραφική, φωτογραφία), το γράψιμο κτλ. Η ικανοποίηση από τέτοιες δραστηριότητες είναι πάντα μεγάλη κάτι που λείπει από τα καταθλιπτικά άτομα.

Πολύ σημαντικό ρόλο στη διάθεση παίζουν οι κοινωνικές επαφές. Η καλλιέργεια σχέσεων μπορεί να βοηθήσει σην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Κάποια από τα συμπτώματα της κατάθλιψης είναι το κλείσιμο στον εαυτό, η απομόνωση και η αντικοινωνικότητά, όμως η υποστήριξη από άλλα άτομα είναι πολύ βοηθητική στο να ξεπεραστούν τα συμπτώματα αυτά. Το άτομο με κατάθλιψη μπορεί να αισθάνεται ντροπή, εξάντληση ή ακόμα και ενοχές όμως πρέπει να προσδιορίσει ότι για όλα αυτά ευθύνεται η καταθλιπτική διάθεση. Τα περισσότερα άτομα του στενού περιβάλλοντος θα έκαναν τα πάντα για να βοηθήσουν. Η συζήτηση για τα συναισθήματα θα βοηθήσει να γίνει κατανοητή η διάθεση και συγχρόνως θα ανακουφίσει το καταθλιπτικό άτομο

Έχει αποδειχτεί ότι η άσκηση συντελεί στην βελτίωση της διάθεσης. Πολλές έρευνες αναφέρουν ότι η συχνή άσκηση επιδρά στον οργανισμό όπως τα αντικαταθλιπτικά, αυξάνοντας τους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο, αυξάνοντας τις ενδορφίνες, μειώνοντας το άγχος και την σωματική ένταση. Η ενασχόληση με την άσκηση μπορεί να φαίνεται βουνό σε κάποιο καταθλιπτικό Ο σκοπός και σε αυτή την περίπτωση είναι να γίνει η αρχή, ίσως τον πρώτο καιρό εφαρμοστεί χωρίς να υπάρχει η διάθεση αλλά σταδιακά τα οφέλη απο την άσκηση θα βγουν στην επιφάνεια.

Η καλή διατροφή και η σταθερότητα και ο προγραμματισμός στα γεύματα παίζουν και αυτά ρόλο στην διατήρηση καλής ψυχικής διάθεσης. Επίσης η υιοθέτηση υγιεινών συμπεριφορών είναι βοηθητική στο να ξεπεραστούν τα συμπτώματα κατάθλιψης. Η υγιεινή συμπεριφορά μπορεί να αποτελέσει στόχο του ατόμου για προσωπική βελτίωση.

Η αλλαγή των αρνητικών σκέψεων μπορεί να πραγματοποιηθεί με μελέτη και παρατήρηση των αρνητικών σκέψεων και των συμπεριφορών Η αναγνώριση του αρνητικού τρόπου σκέψης θα βοηθήσει στην σταδιακή αλλαγή σε θετικό τρόπο σκέψης. Η καταγραφή των σκέψεων αυτών μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό τους αλλά και στον προσδιορισμό της συχνότητάς τους. Όσο πιο σοβαρά είναι τα επίπεδα κατάθλιψης τόσο δυσκολεύει η παρατήρηση των συμπτωμάτων, διότι ένα καταθλιπτικό άτομο βλέπει στα πάντα αρνητικό νόημα. Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι όταν τα βλέπουμε όλα μαύρα δεν είμαστε σε θέση να λαμβάνουμε σημαντικές αποφάσεις. Επίσης τις περιόδους αυτές δεν χρειάζεται να έχουμε υψηλές απαιτήσεις απο τον εαυτό μας.

Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία αλλά και την ευχαρίστηση απο τη ζωή. Τα συναισθήματα πολλές φορές είναι τόσο ισχυρά που μπορούν να επηρεάζουν και να κατευθύνουν σκέψεις και συμπεριφορές. Όταν έχουμε επίγνωση των συναισθημάτων και μπορούμε να τα ελέγξουμε είμαστε και πιο ανθεκτικοί. Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης μας βοηθάει να παραμένουμε σταθεροί στους στόχους μας, να είμαστε ευέλικτοι και να παραμένουμε δημιουργικοί στις καλές αλλά και στις καλές στιγμές.

Εάν οι αρνητικές σκέψεις μας επηρεάζουν την καθημερινότητα το να ζητήσουμε βοήθεια απο κάποιο ειδικό μπορεί να μας βγάλει απο τη “δύσκολη” κατάσταση πιο γρήγορα. Όσο αφήνουμε τα συμπτώματα της κατάθλιψης ανεξέλεγκτα τόσο πιο δύσκολα θα μπορέσουμε να τα ξεπεράσουμε.
Σχετικά άρθρα:

2 σκέψεις σχετικά με το “Αντιμετώπιση κατάθλιψης

  1. γεια σας λεγομαι μαρια κ ειμαι 30 χρονων..κανω ομοιοπαθητικη εδω κ 7 χρονια για κρισεις πανικου.αλλα αποτελεσμα δεν βλεπω τρομερο.μια ειμαι καλα μια οχι.το θεμα ειναι οτι απο τισ τελευταιες κρισεις αρχισα να μην θελω κ τρελα να βγαινω εξω πολλες τασεις φυγεις δυσκολα βγαινω κ με φιλους…αλλα προσπαθω να μην το σκεφτομαι κ να βγαινω….οι κρισεις απο παλια μου εχουν κοπσει τα ταξιδια,,εχω χασει την εμπιστοσυνη στον εαυτο μου κ στουσ γυρω μου…………κ απο οτι εχω καταλαβει απο βιβλια που διαβαζω εφτασα κ στην καταθλιπση……γιατι οχι μονο δεν νιωθω ελευθερη αλλα εχω χασει κ τον υπνο μου……..με το ζορι κοιμαμαι κ με το ζορι σηκωνομαι απο το κρεβατι……συντροφο δεν εχω κ επισης δοθλεια δεν εχω…….πασχω τελικα απο καταθλιπση?κ τι να κανω για να ξεφυγω απο ολα αυτα?εχω κοθραστει να προσπαθω κ αποτελεσμα να μην βλεπω..παρακαλω απαντηστε μου σχετικα γρηγορα.ευχαριστω

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s