Βιβλίο: Ψυχολογική Υποστήριξη Αδυνατίσματος

Standard

ψυχολογική υποστήριξη αδυναΟποιαδήποτε αλλαγή θέλουμε να πραγματοποιήσουμε στη ζωή μας χρειαζόμαστε θετική ψυχολογική προσέγγιση. Η καλή ψυχολογία μας οδηγεί σε επιτυχημένες προσπάθειες, πιο οργανωμένες, συστηματικές, ελεγχόμενες και χωρίς διακοπές.

Η ψυχολογία είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία στο αδυνάτισμα.  Συνήθως η βαρύτητα δίνεται σε προγράμματα διατροφής και άσκησης που όμως δεν μπορούμε να τηρήσουμε αν δεν έχουμε την κατάλληλη ψυχολογία.

Όταν αναφερόμαστε στην καλή ψυχολογία ουσιαστικά δεν εννοούμε μόνο την καλή διάθεση. Όποιος έχει καλή ψυχολογία ουσιαστικά έχει αυτογνωσία, μπορεί να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, έχει αυτοέλεγχο και μπορεί να ελέγχει τη συμπεριφορά του.

Η ψυχολογική υποστήριξη στην προσπάθεια απώλειας βάρους περιλαμβάνει στοιχεία ενεργοποίησης και κινήτρων, υποστήριξη στην αλλαγή της συμπεριφοράς, κατανόηση συναισθημάτων, αλλαγή τρόπου σκέψης, ανάπτυξη αυτοελέγχου και αυτοπεποίθησης.

Το βιβλίο “Ψυχολογική Υποστήριξη Αδυνατίσματος” καλύπτει σφαιρικά την προσπάθεια αδυνατίσματος περιλαμβάνοντας πληροφορίες για την άσκηση και τη διατροφή έτσι ώστε κάποιος που θα το διαβάσει να μπορεί να προχωρήσει σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αδυνατίσματος.

Αποσπάσματα απο το βιβλίο περιλαμβάνουν τα παρακάτω άρθρα

download

Πρέπει να εμπιστευόμαστε την πρώτη εντύπωση;

Video

Μερικές φορές μπορεί να έχουμε δημιουργήσει αρνητική εντύπωση για κάποιον η οποία είναι δύσκολο να αλλάξει. Τι συμβαίνει στον εγκέφαλό μας όταν δημιουργείται η πρώτη εντύπωση; Ο Peter Mende-Siedlecki αναφέρει τις απόψεις της κοινωνικής ψυχολογίας για τις πρώτες εντυπώσεις και γιατί μπορεί να υποδεικνύουν ότι κατά βάθος οι άνθρωποι είναι καλοί.

Stop Bullying

Standard

Το ένα τρίτο των μαθητών είναι θύματα εκφοβισμού. Η ενημέρωση μπορεί να βοηθήσει τα θύματα εκφοβισμού να αντιμετωπίσουν αυτές τις καταστάσεις και να προστατεύσουν τον εαυτό τους. Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται 4 τρόποι για την αντιμετώπιση του bullying.

1. Δεν ευθυνόμαστε εμείς αν είμαστε διαφορικοί από τους άλλους, ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και όλοι έχουν χαρίσματα.

2. Έχουμε τους φίλους μας που μας υποστηρίζουν και αγνοούμε όσους μας ενοχλούν

3. Βρίσκουμε διέξοδο ζητώντας βοήθεια

4. Βρίσκουμε κάποιους που εμπιστευόμαστε και μπορούμε να τους μιλήσουμε

Στρες

Standard

Ο όρος στρες εκφράζει τις εσωτερικές και εξωτερικές πιέσεις που δεχόμαστε για να αντεπεξέλθουμε στις σχετικές προσδοκίες που έχουμε εμείς ή το περιβάλλον μας.  Οι ικανότητες αντιμετώπισης του κάθε ατόμου για τις πιέσεις αυτές διαφέρουν και  εξαρτώνται από την αντίληψη μας για τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος, του εαυτού μας και την αντίστοιχη ρύθμιση της συμπεριφοράς μας. Το αίσθημα της πίεσης μπορεί να δημιουργείται από εξωτερικούς παράγοντες ή από σκέψεις. Ενώ κάποιες φορές μπορεί να μην υφίσταται στην πραγματικότητα, να δημιουργείται στην φαντασία μας και να το προκαλούμε μόνοι μας.

Για να αναρωτηθούμε αν πιέζουμε τον εαυτό μας :

  • Αισθανόμαστε εξαντλημένοι σωματικά ή συναισθηματικά;

  • Πιστεύουμε ότι είμαστε επιρρεπείς σε αρνητικές σκέψεις για τη δουλειά ή τα προσωπικά θέματα;

  • Αισθανόμαστε ότι για να επιτύχουμε πρέπει να πιεστούμε πολύ;

  • Πιστεύουμε ότι δεν έχουμε το χρόνο να κάνουμε ό,τι θεωρούμε σημαντικό

  • Χάνουμε τον ύπνο μας ανησυχώντας για ό,τι μας απασχολεί;

  • Τρώμε στο πόδι επειδή είμαστε πολυάσχολοι;

Τον όρο στρες πολλές φορές τον ταυτίζουμε με το άγχος, αν και το στρες μπορεί να εκφραστεί προκαλώντας οποιοδήποτε συναίσθημα, εκτός από άγχος, θυμό, φόβο, θλίψη κάποιες φορές και χαρά. Οι αρνητικές συνέπειες του στρες μας οδηγούν σε απαισιόδοξα συμπεράσματα τα οποία μειώνουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση, αυξάνοντας το άγχος και τη θλίψη.

Η καλή πλευρά του στρες μας κρατάει σε εγρήγορση και μας προετοιμάζει να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις. Σύμφωνα με την θεωρία του ανεστραμμένου U, όσο αυξάνονται τα επίπεδα του στρες αυξάνεται η αποδοτικότητα, μέχρι όμως ένα συγκεκριμένο επίπεδο πίεσης. Από το σημείο αυτό και έπειτα, όσο αυξάνεται η πίεση, η αποδοτικότητα μειώνεται. Η μέγιστη απόδοση επιτυγχάνεται από μια μέση κατάσταση πίεσης. Τα επίπεδα του ιδανικού στρες διαφέρουν ανάλογα με τις περιστάσεις και τις αντοχές του κάθε ατόμου.

Τα έντονα συναισθήματα που προέρχονται από το στρες προκαλούν αλλαγές στη συμπεριφορά, τη σκέψη, αλλά και σωματικά συμπτώματα τα οποία μπορεί να επιβαρύνουν την υγεία μας.  Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν τα επίπεδα του στρες προκαλώντας ένα φαύλο κύκλο. Η συνεχής πρόκληση άγχους, φόβου και θλίψης μας οδηγεί σε διαταραχές και ψυχολογικά προβλήματα.

Όταν πιεζόμαστε το συμπαθητικό νευρικό σύστημα υπερλειτουργεί εκκρίνοντας ορμόνες (πχ. αδρεναλίνη, κορτιζόλη) και ετοιμάζει τον οργανισμό για να αντιμετωπίσει ένα κίνδυνο. Αποτέλεσμα αυτών είναι να αυξάνονται οι παλμοί μας, ο ρυθμός της αναπνοής μας και να σφίγγουν οι μύες μας.  Όσο βρισκόμαστε σε συνεχή πίεση προκαλούμε υπερένταση στον οργανισμό μας η οποία μας οδηγεί σε προβλήματα υγείας. Τα συμπτώματα του στρες μπορεί να είναι συναισθηματικά, γνωστικά και σωματικά κάποια απο αυτά φαίνονται παρακάτω.

Σωματικά το στρες προκαλεί συμπτώματα όπως

  • πονοκέφαλοι, ημικρανίες
  • ζάλη, ίλιγγοι, εμβοές
  • κοιλιακοί πόνοι
  • αυχενικό
  • θάμπωμα στα μάτια
  • ακμή
  • ερυθρίαση
  • ταχυκαρδία
  • υπέρταση
  • αύξηση μυικού τόνου
  • τρέμουλο
  • ανόρθωση τριχών
  • ευαισθησία στις ασθένειες
  • κνησμός
  • αλλεργίες

Αλλαγές στην συμπεριφορά

  • επιθετικότητα
  • σφίξιμο των δοντιών
  • αστάθεια στην φωνή
  • υπερκινητικότητα
  • αϋπνία
  • κοινωνική απόσυρση
  • εφιάλτες
  • ανορεξία ή υπερφαγία
  • δάγκωμα νυχιών
  • λήψη ουσιών

Γνωστικές αλλαγές

  • αρνητικές σκέψεις
  • δυσκολία στη συγκέντρωση
  • απώλεια μνήμης
  • μείωση του χρόνου αντίδρασης
  • αναποφασιστικότητα
  • διάσπαση προσοχής
  • ανησυχία
  • σύγχυση